انتخاب مناسب‌ترین کفپوش گرانولی

folder_openگرانول
commentبدون دیدگاه

هنگامی که به دنبال تهیه یک کف پوش لاستیکی هستید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید کف پوشی داشته باشید که همه انتظارات شما را برآورده کند، باید انتخاب مناسبی داشته باشید. همچنین یک کف پوش مناسب در به وجود آمدن طرحی که مد نظر دارید به شما کمک می‌کند.
لاستیک ضد خستگی است. تمام کف پوش های لاستیکی با توجه به داشتن توانایی جذب فشار باری که روی آنها است، دارای خاصیت ضد خستگی هستند. حتی با مرتفع کردن مقدار کمی از فشاری که به پاها وارد می‌شود، باعث کمتر خسته شدن پاها در هنگام راه رفتن و حتی ایستادن می شوند.

لاستیک ضد باکتری است. هیچ نوع کف پوش لاستیکی وجود ندارد که به تولید یا رشد باکتری کمک کند. مگر اینکه به جهت کاری که روی آن انجام می دهید و یا نوع شستشوی شما، این مشکل به وجود بیاید.

محیط های خاصی هستند که به یک نوع کف پوش با انعطاف پذیری بالا نیاز دارند ولی به جهت خطر ایجاد باکتری، نیازمند کف پوش خاصی هستند که باعث جلوگیری از رشد باکتری شود، مانند بیمارستان ها که در این موارد کف پوش های لاستیکی بهترین گزینه هستند.

همه کف پوش های لاستیکی کیفیت یکسانی ندارند. ممکن است مواد اولیه ی یکسانی داشته باشند، اما در نسبت های هر یک از مواد تشکیل دهنده و فرآیند تولید، با یکدیگر تفاوت داشته باشند. شما می توانید با توجه به بودجه و نوع نیاز خود، بهترین تصمیم را بگیرید.

مراحل تولید کف پوش گرانولی لاستیکی

همه کف پوش های لاستیکی بوی بد نمی‌دهند! در واقع امروزه کمتر محصولی در بازار دیده می‌شود که بوی شدیدی داشته باشد. در فرآیند تولید کفپوش های لاستیکی، ابتدا سیم طوقه لاستیک (تایر) توسط دستگاه های سیم کش خارج شده سپس تایر فاقد طوقه توسط تسمه نقاله به دستگاه خردکن هدایت می گردد. قطعات لاستیک خارج شده از خردکن توسط تسمه نقاله به خردکن ثانویه هدایت شده و به قطعات یک سانتیمتری تبدیل می شوند. در مرحله بعد پس از عبور از آهن ربا، جداسازی سیم فلزی از بافت تایر صورت می گیرد.

سپس عملیات جداسازی الیاف به ‌وسیله سرند و سای کلون انجام می گیرد و پس از آن مواد وارد آسیاب‌ های نهایی می شوند که بعد از طی این مرحله به‌ گرانول و پودر لاستیک تبدیل می گردند. در این مرحله عملیات دقیق جداسازی الیاف و سیم فلزی از پودر لاستیک نیز صورت می گیرد و نهایتاً محصول فوق بسته بندی می‌شود.

در مرحله تولید کف پوش، گرانول های لاستیکی با چسب پلی یورتان و رنگ در مخلوط کن ها, طبق زمانی مشخص و با فرمول های خاص مخلوط شده و سپس مخلوط به دست آمده با جرمی مشخص (ضخامت کف پوش تولیدی) در قالب های موجود ریخته شده و در پرس گرم قرار گرفته و در فشار و دمای مشخصی پخته می‌شوند. در نهایت پرس ها تخلیه و محصول به انبار هدایت می‌گردد. حال بسته به کیفیت لاستیک های بازیافتی، و اینکه برای چندمین بار بازیافت صورت می‌گیرد، بوی محصول نهایی متفاوت است. لذا اگر لاستیک برای چندمین بار بازیافت شده باشد، بوی بدی مانند بوی ماهی دارد.

لاستیک دارای مموری (حافظه) می باشد

اگر یک کف پوش لاستیکی به صورت رولی ساخته شده باشد، به صورت ذاتی این حالت را داشته و می‌توان دو مرتبه آن را به صورت رول در آورد. کف پوش رولی باید به وسیله چسب به سطح چسبانده شود. اگر یک کف پوش لاستیکی به صورت مسطح و صاف ساخته شود، در هر صورت این حالت خود را حفظ می‌کند، حتی اگر سطح زیر آن صاف نباشد و یا به جایی تکیه داده شود. کف‌پوش های مسطح و پازلی بهترین گزینه‌ هایی هستند که برای شما طراحی شده اند.

چه نوع کف پوش لاستیکی برای پروژه شما مناسب است؟

انتخاب یک نوع کف پوش لاستیکی مناسب، بستگی به مکانی دارد که می خواهید آنجا را کف پوش کنید. مکان های مختلف، نیاز به امکانات متفاوتی دارند که شما در هنگام انتخاب یک کف پوش، باید همه آن جوانب را در نظر بگیرید.

دفاتر کاری، مدارس، کتابخانه ها: گزینه های بسیار زیبا و جذاب برای این اماکن وجود دارد. رنگ ها و بافت های مختلف این کف پوش ها که به طور مداوم در حال گسترش و نوآوری است، به شما حق انتخاب های بیشتر و متنوع تری را می دهد.

اگر طرح یا لوگوی خاصی را در نظر دارید، می‌توانید سفارش تولید آن را بدهید. تولید کنندگان این کف پوش ها، برای کاربردهای تجاری، مخلوط رنگ های متنوع و شگفت انگیزی را تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید مزایای یک کف پوش لاستیکی و زیبایی یک سنگ فرش را در کنار هم داشته باشید، این نوع کف پوش ها انتخاب مناسبی هستند.

سالن های تناسب اندام: در این زمینه، گزینه های بسیاری پیش روی شما است. محصولات مختلفی در بازار وجود دارد. از خود بپرسید، تا چه زمانی می‌خواهید از این کف پوش استفاده کنید و تا زمان جایگزینی دوباره در نظر دارید از چه وسایلی بر روی آن استفاده کنید (کاردیو، وزنه، دمبل و غیره)

سالن ها و زمین اسکی: در این مکان ها حتماً باید جهت نصب کف پوش لاستیکی، از چسب استفاده کرد. چسب به عنوان مانعی برای نفوذ آب و برف و یخ به زیر کف پوش عمل می‌کند. وجود چسب باعث جلوگیری از انقباض و انبساط کف پوش در نوسانات دمایی می‌شود. ضخامت ۲۰ میلیمتر در یک کف پوش با کیفیت، در برابر چکمه های اسکی و تیغه های اسکیت مقاومت مناسبی خواهد داشت. اما همیشه بررسی کنید که سازنده کف پوش، آن را مناسب چنین استفاده‌ای تولید کرده باشد.

چگالی کف پوش گرانولی لاستیکی را بررسی کنید

محصولی که دارای گرانول لاستیکی پایین تر و پلی اورتان بالاتر است، به حالت اسفنجی است و شما قادر خواهید بود که به وضوح منافذ و دانه ها را ببینید. یک محصول با چگالی بالاتر، دارای محتوای لاستیکی بالاتر است و منافذ کمتری دارد که باعث می شود این محصول دو تا سه برابر بیشتر عمر کند.

اگر می‌خواهید امتحان کنید، می‌توانید وزن هر متر مربع، با ضخامت یکسان را چک کنید. وزن بالاتر به معنای وجود گرانول لاستیک بیشتر و در نتیجه چگالی بالاتر است.

جهت یک سطح سست و ناصاف، کف پوش های پازلی بهترین گزینه هستند، این نوع کف پوش ها به شما این امکان را می‌دهند که آنها را از مکان های پر تردد و فشار بالا، به مناطق کم تردد جا به جا کرده تا کف پوش عمر بیشتری داشته باشد. درست مثل زمانی که شما لاستیک های اتومبیل خود را جا به جا می‌کنید.

همچنین اگر ناحیه ای آسیب دید، می‌توانید فقط آن قسمت از کف پوش گرانولی لاستیکی را تعویض کنید و اگر مجبور به جا به جایی شدید، به راحتی آنها را به مکان جدید انتقال دهید (ایده آل برای مکان های اجاره‌ای).

به مکانی که در آن دمبل ها و وزنه ها پرتاب می‌شوند، توجه بیشتری داشته باشید. لازم است که در این مکان ها که وزن بسیار بالایی را تحمل می‌کنند، یک کف پوش اضافه استفاده شود تا مانع صدمه به کف پوش شود.

برای تهیه کف پوش هایی با رنگ های مختلف و کیفیت بالا، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Tags: , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست