کفپوش گرانولی درجاریز

کفپوش درجاریز بعد از کفپوش های گرانولی مورد توجه قرار گرفت. با پیدایش کفپوش های گرانولی و تجربه ویژگی های منحصر به فرد آنها نیاز جدیدی برای پوشش کامل سطح به وجود آمد که بخاطر ویژگی هایش بنام کفپوش درجاریزی شده معروف شد.


تفاوت کفپوش درجاریز با کفپوش گرانولی :

در نگاهی کلی نمی توان تفاوت چندانی میان کفپوش درجاریزی شده و کفپوش لاستیکی و یا کفپوش گرانولی قائل شد. اما با مقایسه مفصل تر می توان چنین گفت :

تفاوت در تولید

کفپوش گرانولی قطعه قطعه است اما کفپوش درجاریز بصورت یکپارچه اجرا می گردد. یعنی کفپوش گرانولی درون شرکت در ابعاد یک متر و یا نیم متر مربع ساخته می شود و به محل اجرا فرستاده شده و همانند موزاییک کنار یکدیگر قرار می گیرد. در صورتی که مواد تشکیل دهنده کفپوش درجاریز را به محل احداث برده و توسط دستگاه متحرک و قلتک توسط نصاب متخصص اجرا می شود.

زمان احداث کفپوش درجاریز

از آنجا که کفپوش لاستیکی در شرکت تولید می شود به محض ارسال در محل نصب می گردد اما کفپوش درجاریز مستلزم زمان برای نصب و البته خشک شدن پس از نصب است. از اینرو احداث کفپوش درجاریز نیازمند وقت و انرژی بیشتری می باشد.

محاسن کفپوش درجاریز نصب به قطعه ای :

کفپوش درجاریزی علی رقم صرف انرژی، زمان و البته هزینه بیشتر دارای محاسنی است که موارد گفته شده را توجیه می کند. البته بنا بر خصوصیات درجاریز در هر مکانی قابل اجرا نیست و حتی توجیه اقتصادی نیز ندارد. اما موارد کاربرد بیشماری را می توان نامبرد که بجز احداث کفپوش درجاریز، طرح توجیحی جایگزین دیگری ندارد از جمله این موارد می توان به زمین دومیدانی اشاره کرد. همانطور که میدانید اینگونه زمین ها باید سطحی سرتاسر یکپارچه داشته باشند که این ویژگی از خصوصیات بارز کفپوش درجاریز است.

قیمت کفپوش درجاریز :

همانطور که گفته شد اینگونه کفپوش ها بخاطر نحوه تولید و احداث قیمت بالاتری نسبت به همتای قطعه ای خود دارد. قیمت کفپوش در حدود دوبرابر کفپوش قطعه ای بوده و البته بسیار وابسته به شرایط محیط می باشد. که اعلام دقیق قیمت فقط با مشاوره و دریافت اطلاعاتی از محل مورد نظر میسر است. از اینرو متقاضیان محترم می توانند با تماس تلفنی و ارائه شرحی مختصر از محل مورد نظر از کم و کیف اجرا و نهایتا قیمت تمام شده مطلع گردند.

نقش بندی کفپوش درجاریزی :

مضاف بر ویژگی های مختص کفپوش، می توان انواع نقش و نگار، حروف و اعداد، شخصیت های کارتونی و انواع حاشیه کاری را در حین نصب انجام داد. به این صورت که قبل از اجرا، کارفرما توقعات خود را بیان می کند و موارد پیشنهادی نیز از طرف نصاب ارائه می گردد پس از توافق، عین اشکال بر روی سطح کفپوش اجرا می گردد.

موارد كاربرد كفپوش درجاريز :

پارک ها و زیر تاب و سرسره کودکان
شهر بازی و فضای بازی كودكان
مدارس و مهدكودک ها
فرهنگسرا ها، فضاهای عمومی و انواع فضاهای سرباز و سرپوشيده كه نيازمند كفپوش با طرح اختصاصی و سفارشی هستند.

مزایای کفپوش درجاریز  :
یکپارچه بودن و عدم وجود درز
ضربه گیری 1.5 برابر بیشتر
امکان اعمال طرح و رنگ و نقشه مورد نظر در حین اجرا
برگشت پذیری توپ به دلیل سیال بودن مواد اولیه

جنس مواد تشكيل دهنده كفپوش درجاريز از جنس كفپوش گرانولی و گرانول لاستیک است. اين كفپوش به دليل تنوع طرح و پيچيدگی های نصب و اجرا نياز به یک تیم نصاب حرفه ای که مهارت های فنی لازم را دارا می باشد دارد. لازم به ذکر است سطح غیر قابل نفوذ و جاذبه لایه رویی، دانسته پایین و پلی اورتان بکار رفته در این کفپوش و نوع خاص دانه بندی، سطحی مناسب را جهت استفاده در زمین های چند منظوره فضای باز اعم از دانشگاه ها باغ ها و ویلاها و سایر اماکن عمومی فراهم آورده است.

فهرست