نحوه تمیز کردن کفپوش گرانولی

folder_openگرانول
commentبدون دیدگاه

نحوه تمیز کردن کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی به خاطر دوام و استحکام بالایی که دارد کاربرد های بسیار زیادی دارد. با تمیز کردن و محافظت از کفپوش گرانولی می توانید تا سالیان سال از این مدل کفپوش استفاده کنید.

تمیز کردن کفپوش گرانولی:

  • کفپوش گرانولی را جارو بزنید : برای شروع یک جارو روی کفپوش گرانولی بزنید، تا گرد و غبار ها را پاک کنید. خاک و کثیفی باعث می شود کفپوش گرانولی به مرور شفافیت و درخشش خود را از دست بدهد.

  • یک شوینده برای کفپوش گرانولی درست کنید : یک سطل را پر از آب ولرم کنید و ¼ پیمانه (۶۰ میلی لیتر) مایع ظرف شویی ملایم به آن اضافه کنید، بیشتر از این مایع ظرفشویی نریزید. چون ممکن است روی کفپوش گرانولی بماند. این مقدار مایع به اندازه ایی رقیق است که بدون اینکه اثر آن روی کفپوش گرانولی بماند بتواند به خوبی کفپوش را تمیز کند.

  • با شوینده ایی که ساختید تی بکشید : شروع کنید اتاق را از داخل به سمت بیرون تی بکشید و خارج شوید.

  • اجازه دهید تا خشک شود : احتیاجی نیست تا با دستمال یا حوله کفپوش گرانولی را خشک کنید، می توانید پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید تا کفپوش گرانولی خودش خشک شود.
  • از مواد شیمیایی و مضر برای پاک کردن کفپوش گرانولی استفاده نکنید : برخی از حلال ها و مواد اسیدی باعث می شوند که کفپوش گرانولی به مرور فرسوده شود و آسیب ببیند، استفاده زیاد از این مواد شوینده باعث می شود کفپوش گرانولی خراب شود سعی کنید از ترکیب آب و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کفپوش گرانولی استفاده کنید.
  • تا ۷۲ ساعت بعد از نصب کفپوش گرانولی، آن را تمیز نکنید : کفپوش گرانولی بعد از نصب بسیار نرم است. به مرور زمان مقاوم تر و سخت تر می شود. تولید کنندگان کفپوش گرانولی پیشنهاد می کنند که تا ۷۲ ساعت بعد از نصب، کفپوش را نشویید چون به کفپوش آسیب می رسد.

پاک کردن لکه های عمیق از روی کفپوش گرانولی:

  • از محلول سرکه برای پاک کردن لکه های مایع استفاده کنید : به طور کلی لکه های مایع، مانند شربت های شیرین، اگر روی کفپوش گرانولی بریزند با محلول سرکه سفید پاک می شوند، محلول شوینده ایی را درست کنید که نصف آن آب باشد و نصف دیگر آن سرکه ، یک دستمال تمیز و یا یک حوله را به محلول آغشته کنید و سپس لکه های کفپوش گرانولی را با آن تمیز کنید، وقتی اینکار را انجام دادید با محلول مایع ظرف شویی و آب سطح کفپوش گرانولی را تی بکشید و اجازه دهید تا خشک شود.
  • از محلول تربانتین برای پاک کردن لکه های روغنی استفاده کنید : تربانتین سمی است و باید حتما از دستکش استفاده کنید، دستکش های پلاستیکی را دستتان کنید و محیط را از حیوانات خانگی و کودکان خالی کنید، به اندازه ۳ قاشق چای خوری از محلول تربانتین را روی دستمالی تمیز بریزید و لکه روغنی ریخته شده روی کفپوش گرانولی را پاک کنید، مانند مرحله قبل با استفاده از سطل آب ولرم و مایع ظرف شویی کفپوش گرانولی را تی بکشید و اجازه دهید تا خشک شود، به خاطر داشته باشید که خیلی نباید از تربانتین برای تمیز کردن کفپوش گرانولی استفاده کنید زیرا سمی است و به بافت کفپوش آسیب می رساند.

پاک کردن لکه های رنگ با تینر از روی کفپوش گرانولی:

اگر روی کفپوش گرانولی رنگ ریخت از کمی تینر برای پاک کردن آن استفاده کنید. دستکش پلاستیکی را دستتان کنید و باز هم مانند مرحله قبل بچه ها و حیوانات خانگی را به بیرون از اتاق بفرستید، مقدار کمی از تینر را روی یک دستمال تمیز بریزید و به آرامی روی لکه رنگ های کفپوش گرانولی بکشید، دقت کنید که هر بار از یک دستمال جدید برای اینکار استفاده کنید و سپس مانند مرحله قبل با استفاده از سطل آب ولرم و مایع ظرفشویی کفپوش گرانولی را تی بکشید.

پاک کردن قطره های آب از کفپوش گرانولی:

  • باقی ماندن قطرات آب روی کفپوش گرانولی باعث می شود که به بافت کفپوش آسیب وارد شود بنابراین سعی کنید همیشه مراقب کفپوش گرانولی باشید و اگر آب روی کفپوش ریخت سریع آن را پاک کنید تا کفپوش گرانولی آسیب نبیند.
  • سعی کنید تا در فواصل منظم کفپوش گرانولی را تمیز کنید. هر یک روز در میان کفپوش گرانولی را جارو بزنید تا همیشه کفپوش براق و درخشانی داشته باشید، هر چه خاک کمتری روی کفپوش گرانولی باشد، کمتر خراش بر روی آن می افتد. یک بار در هفته می توانید کفپوش گرانولی را با محلول مایع ظرفشویی و آب تمیز کنید. شما میتوانید به کمک یک تقویم، زمان تمیز کردن کفپوش گرانولی را مشخص کنید تا طبق برنامه و به طور منظم کفپوش را تمیز نمایید.
  • در ۶ ماه اولی که کفپوش گرانولی را نصب کردید به خوبی از آن مراقبت کنید. هر چه زمان بیشتری از نصب کفپوش گرانولی گذشته باشد، محکم تر و مقاوم تر می شود و خاک و غبار و آلودگی ها کمتر روی آن تاثیر می گذارند. برای اینکه دوام و عمر کفپوش گرانولی زیاد شود باید یک برنامه مرتب و منظم برای جارو کشیدن و تی زدن کفپوش گرانولی بچینید، مخصوصا در ۶ ماه اول نصب که استحکام و مقاومت کمتری دارند.

چند نکته در مورد کفپوش گرانولی:

  • سعی کنید روی کفپوش گرانولی کفش پاشنه بلند نپوشید.
  • جای کفپوش گرانولی را هر چند وقت یک بار از قسمت های پر رفت و آمد به قسمت های کم رفت و آمد عوض کنید. این کار مانع فرسودگی کفپوش گرانولی می شود.
  • می توانید کفپوش گرانولی را واکس بزنید تا در مقابل آسیب های وارده مقاوم تر شود و رنگش از بین نرود.

 

Tags: , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست